Wikia

Geofictie Wiki

Nieuws 2015 (eerste kwartaal)

810pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kijk hier voor het nieuws van 2014 (vierde kwartaal).

Kijk hier voor het nieuws van 2015 (tweede kwartaal).

januariEdit

  • 9: Vanwege de instorting van de Eidis-Gøtische financiële markt en het risico op een failliet overweegt het land een aansluiting bij Duitsland. De onderhandelingen lopen nog, het resultaat is onzeker.
  • 11: Op de Kanaaleilanden wordt met de jaarlijkse toespraak van de markies feestelijk de start van het nieuwe politieke jaar gevierd. Alle ogen zijn nu gericht op de verkiezingen van 1 april.
  • 17: De Palaanse leider Valjev zou ernstig ziek zijn aldus de Zuid-Koreaanse krant Seoel Times. Er is nog geen reactie gekomen van de Palaanse regering.

februariEdit

  • 1: Vanmorgen om 10:00 uur (lokale tijd), op het Eénheidsplein in Jolka, is de 68ste verjaardag herdacht van de stichting van de Volksrepubliek Palana met een grootse militaire parade en feestelijke optochten.
  • 7: Het Markiezaat der Kanaaleilanden wordt als geassocieerd lid aangenomen bij de AGL.
  • 23-27: Een delegatie van de Kanaaleilanden brengt haar eerste officiële staatsbezoek aan Karstonia.
  • 28: De Palaanse leider Valjev brengt een officiëel staatsbezoek aan de Republiek der Unie van Myanmar.

maartEdit

  • 31: De laatste dag voor de Parlementsverkiezingen van 1 april. Volgens de peilingen is de kans groot dat de sociaaldemocratische partij SDL voor het eerst sinds haar oprichting meer stemmen zal behalen dan de "klassieke" Labour Party.

Around Wikia's network

Random Wiki