Wikia

Kijk hier voor het nieuws van 2014 (vierde kwartaal).

Kijk hier voor het nieuws van 2015 (tweede kwartaal).

januariEdit

  • 9: Vanwege de instorting van de Eidis-Gøtische financiële markt en het risico op een failliet overweegt het land een aansluiting bij Duitsland. De onderhandelingen lopen nog, het resultaat is onzeker.
  • 11: Op de Kanaaleilanden wordt met de jaarlijkse toespraak van de markies feestelijk de start van het nieuwe politieke jaar gevierd. Alle ogen zijn nu gericht op de verkiezingen van 1 april.
  • 17: De Palaanse leider Valjev zou ernstig ziek zijn aldus de Zuid-Koreaanse krant Seoel Times. Er is nog geen reactie gekomen van de Palaanse regering.

februariEdit

  • 1: Vanmorgen om 10:00 uur (lokale tijd), op het Eénheidsplein in Jolka, is de 68ste verjaardag herdacht van de stichting van de Volksrepubliek Palana met een grootse militaire parade en feestelijke optochten.
  • 7: Het Markiezaat der Kanaaleilanden wordt als geassocieerd lid aangenomen bij de AGL.
  • 23-27: Een delegatie van de Kanaaleilanden brengt haar eerste officiële staatsbezoek aan Karstonia.
  • 28: De Palaanse leider Valjev brengt een officiëel staatsbezoek aan de Republiek der Unie van Myanmar.

maartEdit

  • 31: De laatste dag voor de Parlementsverkiezingen van 1 april. Volgens de peilingen is de kans groot dat de sociaaldemocratische partij SDL voor het eerst sinds haar oprichting meer stemmen zal behalen dan de "klassieke" Labour Party.