Wikia

Geofictie Wiki

Nieuws 2015 (tweede kwartaal)

817pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kijk hier voor het nieuws van 2015 (eerste kwartaal).

Kijk hier voor het nieuws van 2015 (derde kwartaal).

aprilEdit

  • 1: Op de Kanaaleilanden wordt een grote overwinning voor de Liberal Union opgetekend: met 30% van de stemmen is deze na de verkiezingen de grootste partij van het land geworden. De conservatieven verloren bijna 10% van de stemmen, en stranden zo op de tweede plaats. 
  • 11: In de Palaanse hoofdstad Jolka is de 75ste verjaardag van de Palaanse leider Valjev gevierd met een receptie voor Palaanse hoogwaardigheidbekleders. 's Avonds was er een voorstelling van massaspelen in het Revolutie stadion door de Socialistische Palaanse Jeugdorganisatie.
  • 28: Op de tiende verjaardag van de onafhankelijkheid van de Kanaaleilanden (Union Day) wordt bekend dat de zopas gevormde coalitie van liberalen, conservatieven en sociaaldemocraten met 68% van de stemmen voor de komende vijf jaar de Kanaaleilanden zal besturen.
  • 30: De nieuwe regering o.l.v. Staatsminister Sophie Paget (Liberal Union) heeft vandaag voor de Markies de eed afgelegd, en zit nu definitief in het zadel als regeringsleidster.

meiEdit

  • 1: Vanmorgen om 10:00 uur (lokale tijd), op het Eénheidsplein in Jolka (Palana), is de Dag van de Arbeid gevierd met een parade waaraan behalve arbeiders ook legereenheden deelnamen die o.a. produkten van de wapenindustrie lieten zien. Aan het einde van de middag was er als afsluiting een popconcert met nationale popgroepen.
  • 9: De Palaanse leider Valjev woont vandaag de herdenking van het einde van de Tweede Wereldoorlog op het Rode Plein in Moskou bij.
  • 14: Festival of the Federation op de Kanaaleilanden. Na een grote parade en aansluitende viering in Port Meryton, en ceremonies in verschillende andere steden werd er op vele plaatsen een groot volksfeest gehouden ter ere van de nationale feestdag. In Hearst nam de Markies voor het eerst in drie jaar weer deel aan het volkse vermaak.
  • 31: Palana kenner Thomas Karlston voorspelt grote veranderingen in Palana tussen nu en 2020. Waar hij zijn beweringen op baseert is niet duidelijk gemaakt.

juniEdit

  • 15: In Causton op de Kanaaleilanden is vandaag de vijfde verjaardag van de School of Asian Arts gevierd, een resultaat van de internationale samenwerking tussen de twee regio's. Het aanbod is zeer gevarieerd: van het leren van verschillende Aziatische talen tot complete geisha-opleidingen en uitwisselingen. 
  • 26: De Engelsman John Palmerston wint de Wellingdon-Dayton Amateur Cup, een autorace voor amateurs op het bekende circuit. De Kanaaleilander Fred Willough werd tweede.  

Around Wikia's network

Random Wiki