Wikia

Geofictie Wiki

Nieuws 2016 (vierde kwartaal)

816pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kijk hier voor het nieuws van 2016 (derde kwartaal).

Kijk hier voor het nieuws van 2017 (eerste kwartaal).

oktober Edit

  • 30: Op de Kanaaleilanden is de nieuwe administratieve indeling ingegaan. Het land telt nu 15 i.p.v. 21 gemeenten. Verder werden er enkele grenzen van de kerkelijk gemeenten aangepast en zijn er ook zgn. landschappen gecreëerd, die vooral van belang zijn voor het natuurbehoud.

november Edit

  • 4: Nieuwe vlag gesignaleerd in de tweede stad van Palana; Besnej. De vlag was vroeg in de ochtend opgehangen aan een muurtje van het het stadspark. Er was een papiertje bij opgehangen met de tekst: Vrede en Vrijheid is nabij. Mensen sta op! Dit is de vlag van de democratische overwinning! De lokale politie is een grootschalig onderzoek gestart. De vlag is een compleet nieuwe variant. Aangezien deze vlag nieuw is in de volksrepubliek heeft de (geheime) oppositie (waarschijnlijk) een nieuwe vlag ontworpen waar nog geen wet voor is dus niet verboden is.
  • 9: De Palaanse leider Irik Letko stuurt een telegram naar de nieuw gekozen president van de Verenigde Staten Donald Trump. Dit is uniek. Nooit eerder stuurde een Palaanse leider een telegram met een felicitatie naar een Amerikaanse president.
  • 24: De Kanaaleilanden maken bekend op basis van enkele grootschalige studies miljoenen te gaan investeren in verbetering van de bestaande zeewering.
  • 26: De volksrepubliek Palana roept drie dagen van nationale rouw uit na het overlijden van Fidel Castro.
  • 29: De Palaanse leider Letko is aanwezig op de herdenkingsdienst voor Fidel Castro in Havana.

decemberEdit

  • 12: Lucas of Hearst, Erfmarkies der Kanaaleilanden schuift zijn rechten om diens vader op te volgen door naar zijn jongere broer James en doet zo afstand van bijna al zijn titels. Officieel doet hij dit vanwege zijn labiele gezondheid, maar deze verklaring wordt echter in twijfel getrokken.

Around Wikia's network

Random Wiki