Wikia

Geofictie Wiki

Templum Solis

816pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De mythe vertelt, dat toen de eerste voorvaderen der Insulantiërs aan land kwamen in Porto Alexandrus, voor het eerst definitief hun botengroep Cumae verlatend, de eerste nacht der Stichters, een wilde nacht was, vol donder, zonder bliksem. Toen Alexandrus Tredantus, een filosoof, 's nachts niet kon slapen, kwam er een enorme bliksemflits op een berg van een ander eiland terecht. Direct rende hij naar de geestelijke en deze vertelde dat dit het teken van Apollo was, dat hij daar zijn tempel wilde hebben. Neptunus en Apollo hebben ons in opdracht van Jupiter hier gebracht en geven ons een nieuwe kans het verkeerde geloof van het Christendom op te geven. Dit gebeurde ook; hun God beschermde hen niet tegende barbaren en alles ging goed in hun rijk todat het rijk christelijk werd. De Grote Augustus, met Apollo als persoonlijke God, werd niet door de Hemelse Heer gestraft. Zodoende leek het waar, dat de Romeinse Goden wel bestonden en achter ons stonden. De volgende dag voeren de Insulantiërs naar Tribora, en begonnen de bouw van de Templum Solis op de berg van Tribora. Na voltooiing werd Alexandrus Tredantus keizer Alexandrus I Augustus Caesar van Cumae. In 1526 werden de Insulantiërs, na vele bezoeken van Portugese handelaren op heen- en terugreis naar Canton, officieel herbekeerd tot het Christendom door de Portugese jezuïet Vincentius da Cunha. In 2009 is de Templum Solis toegevoegd als AGL-cultureel erfgoed.

Around Wikia's network

Random Wiki